Je thuis voelen.

Je thuis voelen in je huis, dat is wat we allemaal willen. Hoe belangrijk is dan de sfeer in je huis? Waar voel jij je thuis bij? Wat maakt voor jou je huis als thuis? Voor mij is sfeer in huis erg belangrijk. Ik kan mij ergens zomaar thuis voelen, maar soms ook totaal niet op mijn gemak. Een gevoel van heimwee kan mij dan zomaar overvallen. Zo ook een paar jaar terug.

“Het interieur van het hotel, gaf me het gevoel terug te gaan in de tijd, een tijd waar sfeer nog niet bestond en bruin nog in de mode was”

We hadden een weekend weg gekregen naar een hotel in Den Helder, met het hele gezin. Ondanks een heerlijke middag op het strand, het lekkere eten bij de Italiaan en de net nieuw verbouwde bowlingbaan werd ik overvallen door heimwee. Het interieur van het hotel, gaf me het gevoel terug te gaan in de tijd, een tijd waar sfeer nog niet bestond en bruin nog in de mode was. De vloerbedekking had absoluut zijn beste tijd gehad en in de tuin, voor het raam, stond de gazonmaaier onder een blauw afdekkleed, prachtig uitzicht!

Sindsdien ben ik me veel bewuster van het belang van een goede sfeer waarbij we ons thuis voelen. Ik ben niet fanatiek bezig met ons interieur, maar probeer er altijd wel wat gezelligs van te maken, en wanneer ik ergens op uit gekeken ben, verander ik het maar al te graag. En na 8 jaar tegen dezelfde muurkleuren aan gekeken te hebben, en een keuken waarbij de frontjes loslaten, is het tijd voor wat nieuws. Om uit te zoeken wat bij ons past, heb ik alle woonprogramma’s op tv gekeken, Pinterest dagelijks bezocht, en vele woonwinkels vereerd met mijn bezoek. Maar wat vindt ik dit moeilijk, er is zoveel leuks te vinden. En wat past er precies bij ons en bij ons huis? Welke kleuren komen goed tot zijn recht? Bij welke sfeer en uitstraling voelen we ons echt thuis? Om tot keuzes te komen ben ik op zoek gegaan naar een interieurstyliste. Maar uit dit aanbod kon ik ook al niet kiezen.

“Gewapend met kleurstalen, hebben we door ons huis gelopen en een fris en warm palet uitgekozen”

Tot ik op facebook zag dat Esther interieur adviezen geeft. De foto’s op haar pagina spraken mij
direct aan en ik heb contact met haar gezocht. Afgelopen week is ze langs geweest voor een interieurplan. Fantastisch om te zien hoe gepassioneerd ze te werk gaat. Al lopende door de kamer en keuken, had ze al snel een idee van wat wij wilden, en wat bij ons en bij ons huis zou passen. Gewapend met kleurstalen, hebben we door ons huis gelopen en een fris en warm palet uitgekozen. De kleur van de vloer wordt één van de 50 tinten grijs en de keuken wordt zwart! Ja, zij durft dat wat ik wel wil maar niet durf. Zo ook de televisiekast. Zelf zou ik een tv-meubel bij de woonboulevard uitgezocht hebben. Esther heeft een kast op maat voorgesteld, passend bij onze TV en indeling van de woonkamer. Net even anders, net even zo dat we ons er helemaal thuis gaan voelen. Want dat gaat zeker lukken! Om dat te bereiken moeten we eerst wel even door de zure appel van stof, kamperen in je eigen huis en geduld hebben, heen bijten. Maar het is het waard. Wanneer we de basis klaar hebben, komt Esther weer langs om samen de styling compleet te maken. Dan kunnen we weer genieten van ons huis, ons thuis! 

Vandaag een leuk en inspirerend artikel van Esther in het Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant! 

Wekelijks op de hoogte blijven van mijn blog? Volg mij op Instagram: Overyvonne.



Reacties

Populaire posts van deze blog